2. Hotellrecensioner UAE

8,2

• Recenserades: 28 april 2023

Underbart
    • Studio Superior

Läge, service både på stranden och i hotellet, frukost.

• Recenserades: 10 februari 2023

9,0
    Vi fick sköna dagar med sol och bad på ett fint hotell.
    • Rum Superior

Bra område för att utforska området runt the Palm och Jumeirah beach. Väldigt skönt pool och strandområde med trevlig restaurang och strandbar. Hög klass på hotell och personal.

• Recenserades: 25 juli 2022

8,0
    Fint hotell med super läge!
    • Rum Superior

I vår bokning från "booking" stod det att vi var tre gäster = 1 vuxen, 2 barn (15 & 11år) men på hotellet var det bara 2 vuxna i "systemet". Fast vi sa till så fick vi nästan varje dag första veckan ringa efter extra handdukar. Det verkar som att receptionen och "house keeping" inte har samma system så informationen hade inte gått vidare.

Poolområdet/stranden var helt fantastiskt! Hotellets läge var helt perfekt! Det ligger bl a en galleria på andra sidan vägen mot hotellet + i gallerian ligger sevärdheten "The View at The Palm". Extra plus till DJ som spelade under frukosten.

Bodde här juli 2022

• Recenserades: 14 maj 2022

8,0
    att bo på palmen måste man redan då veta att restauranger eller mat runt om inte är lätt att komma åt. Tur nog har en ma
    • Studio Executive
    • Vistelsen var 1 natt

promenera en bit till poolen

jätte fin infinity pool som var stor ! gymmet hade en fin hög utsikt och en inomhus pool med bar fanns med!

Bodde här maj 2022

• Recenserades: 9 mars 2022

Överlag mycket bra
    • Rum Superior

Priserna för dryck och tilltugg vid poolen var löjligt dyra. 175kr för en stor Öl. 4 gången jag bor på detta hotellet och jag gillar verkligen inte att man nu mer och mer rekommenderas av vad som verkar vara hotellanställda att använda hotellets courtesy cars istället för vanliga taxibilar. Man luras att tro att prisskillnaden inte är så stor men det är den rena ockerpriserna. När vi skulle ta transfer tillbaka till flygplatsen vill man först ha 250AED när man sen ifrågasätter det kan man direkt sänka till 180AED och till slut landar vi på 140AED. Var tvungen ta det för det inte fanns vanlig taxi tillgänglig, Vanlig taxi hade kostat betydligt mindre 60-70 AED

Läget är kanon. 100 m från ett Mall. Trevliga restauranger bara en bit över på andra sidan vägen vid Vista Del Mar, Pool och poolområdet med egen strand är bra. Frukostbuffen är lyxigt rejäl. Hotellets Indiska restaurang Khyber värd ett besök grym utsikt från 15 våningen och maten och service var mycket bra,

Bodde här mars 2022

• Recenserades: 24 februari 2022

Dukes the palm

Hotellet är lite sliten 😏

Läget, sängen och frukosten 🙂

• Recenserades: 31 januari 2022

• Studio Executive

Otroligt hård säng vilket gjorde att sömnen påverkades. Slitet på många delar av hotellet, exempelvis färgsläpp osv. Absolut inte ofräscht.

Frukosten var otroligt stor med så mycket utbud. Allt på hotellet kändes städat och fräscht, dock är allt daterat och lite slitet. Bra service, bra poolområde och bra restaurang i anknytning till poolområdet. Kan rekommendera som ett bra alternativ om man vill bo på palmen med privat strand och pool, för ett rimligt pris.

• Recenserades: 3 december 2021

• Deluxe

samma frukost varje dag, ibland missades rummet städas så man fick säga till. annars var allt bra

god service

• Recenserades: 16 oktober 2021

Dukes Dubai

Inget egentligen

Bra läge, väldigt bra personal, bra poolområde, bra frukost

Bodde här oktober 2021

• Recenserades: 23 februari 2024

6,0
    Ganska bra
    • Deluxe

Personal och FROKOSTEN var som en dyrehage.

Läget

• Recenserades: 17 februari 2024

4,0
    inte värt

servicen, frukosten

Tyckte att sängen var bekväm

• Recenserades: 16 februari 2024

Vi hade en fantastisk vecka och var mkt nöjda och då är vi väldigt kräsna när vi väljer boende
    • Svit Deluxe

Fanns inget vi inte gillade

Fantastiskt läge med underbar privat strand med solsängar och handdukar . All personal var otroligt trevliga och service minded . Speciellt Security killen . Väldigt fräsch frukostbuffé som inte saknade något . Väldigt rent överallt och låg bra till på palmen . Vi kan absolut tänka oss att bo här i gen . Får mkt valuta för pengarna

• Recenserades: 9 mars 2023

• Deluxe

Minus att man utöver beloppet man redan betalat för halvpension, måste betala för dryck och vatten i samband med middagsbuffé.

Fin hotel nära stranden. Fina rum. Super varierad, fräsch och fantastiskt god frukost och middag. Trevlig personal vid receptionen matsalen och vid stranden. Nära till The palm View. Enkelta att få taxi utanför hotellet.

• Recenserades: 7 mars 2023

mycket bra väl omhändertagen av trevlig serviceminded personal från reception till restaurang städpersonal
    • Soloresenär
    • Studio Deluxe

Grym frukostbuffe. Härligt tillhörande pool strandområde med restaurang / bar. Läget kan nära till Nakheel Mall sen den nyöppnade långa fina strandpromenaden längs med hela Palmen

Bodde här mars 2023

• Recenserades: 26 januari 2023

Priset. Dyrt.

Fantastiskt hotell. Personal var toppen. Men smakar det så kostar det. Det var dyrt.

Bodde här januari 2023

• Recenserades: 5 november 2022

Perfekta läget i paradiset!
    • Premium

Inget! Allt var bara perfekt!

Vi älskade allt med detta hotell. Vi kollade runt på en massa hotell innan vi bestämde oss för detta och ångrar oss inte en sekund. Strunta i negativa recensioner av folk som är petiga, det finns inget att klaga på här! Läget är perfekt med metro till Atlantis tvärs över gatan och med en hel galleria med shopping av både kläder, smycket, mat och dryck. Fanns en lyxig saluhall där och flera bra restauranger och caféer. Vi fick ett fantastiskt fint rum med magisk utsikt. Vår son fyllde 15 år och han blev överraskad med kort och tårta på rummet. Det uppskattades enormt mycket. Precis allt överträffade våra förväntningar. Var som att ett besök i paradiset med enormt stor frukost med smaker från hela världen. Superfräsch pool och mysigt område vid stranden med sportaktiviteter. Ula restaurang hade god mat med en massa att välja mellan både i mat och dryck. Inomhuspoolen var också fantastisk med bar. Alla utrymmen på hotellet var så fina. All personal vi träffade på var så hjälpsamma och löste allt direkt vi frågade om. Indrajit hjälpte oss med taxi och var väldigt vänlig och serviceinriktad. Vi återkommer absolut igen!

Bodde här november 2022

• Recenserades: 13 mars 2022

2,0
    bra väder dåligt hotel för att vara five star
    • Svit Deluxe

service

ok

Bodde här mars 2022

• Recenserades: 8 januari 2022

6,0
    Lätt värt för utsikten och frukosten men inte rummet.
    • Reser med vänner
    • Deluxe

Slitet rum i gammal design. Hylla i badrummet hängde på fästena och kunde ramla när som helst. takduschen var hängande och dammig - inte ett 5 stjärnigt hotel. Toalettens vattenslang läckte trotts kontakt med personal. Väldigt långt till vettig kollektivtrafik

Bra läge med bra utsikt från strand- och poolområdet. Väldigt bra frukost som var inkluderad. Trevlig personal som är väldigt hjälpsam. Nära till restauranger, shopping och mataffär.

• Recenserades: 10 oktober 2021

• Rum Superior

Poolen, stranden och frukosten var så bra!

Bodde här oktober 2021

• Recenserades: 10 november 2022