1. Startsida hotellrecensioner
  2. Hotellrecensioner HUN
  3. Hotellrecensioner Borsod-Abauj-Zemplen
Borsod-Abauj-Zemplen Verifierade hotellrecensioner från riktiga gäster

Nya recensioner

• Hotel Palota Lillafured Gästbetyg: 8

”Åker man till Miskolc - Lillafüred, så skall man bo på Palotaszálló (hotellets namn på ungerska). Den har haft stor betydelse för ungersk kulturliv under hela 1900 talet. Flera av de största poeterna och författarna besökte hotellet i samband med Författarförbundets årliga konferanser. Många storfilmer har också spelats in på hotellet. I hotellets terasspark finns många fina citat från dikterna och även statyn av József Attila, den mest kände ungerka 1900 talspoeten. Han skrev sin vackraste poem - Óda - på hotellet. Hotellets moderniserats i början av 2000 talet med en stor badavdelning med allt vad man kan önska. Rummen är mycket fräscha och stora med all bekvämlighet. Frukosten skall man inte missa den sammanfattar dels den ungerska frukosten: kalács (sötebröd), tejbegriz (mannagrynsgröt), massvis med fina korvar samt ungersk spetspaprika. Dels finns alla typer av europeisk/amerikansk frukosträtter. Till frukosten får man lyssna på levande gitarrmusik. Jag blev jätterörd av den fantastiska framförandet av Albeniz´s Alhambra, som är gitarrmusiken heliga gral. Hotellets flera parker och en stor porlande vattenfall ger en avkopplande yttre miljö tillsammans med den närliggande Hámori sjön. Den smalspårsjärnväg som för folk från Miskolc eller vidare till Ómassa ska man verkligen åka med genom bokskogar och tunnlar.”

• Premier Hotel Miskolc Gästbetyg: 9

”Utmärkt och funktionellt hotell, med bra frukost och säker garageparkering.”

• Lévay Villa Hotel Gästbetyg: 7

”Fint läge nära park och grönska men också nära stadskärnan. Gott kaffe till god frukost, mysigt gammaldags men bekvämt hotell. Luftkonditionering som funkar bra. vi fick två rum bredvid varandra med dörr emellan som passade bra för vår familj. Det var relativt tyst i området, förutom några hundar i grannhuset som skällde mycket. Gratis parkering.”

• Hotel Palota Lillafured Gästbetyg: 8

”Mycket att välja på som väl fyllde förväntningarna”

• Katica Vendégház Gästbetyg: 8

”Rymligt. Hjälpsam värd med google translate.”

• Premier Hotel Miskolc Gästbetyg: 10

”Allt, trevligt bemötande, maten ock servicen på restaurangen i topp, frukosten var suverän, ( saknade bacon 😇 ) servicen överhuvedtaget i toppklass, vi glömde ett glasögonfördral inkl. glasögon, dom hörde av sig till oss, ock i veckan kom dom på posten, kan man få bättre service ? stort tack till personalen !”

• Hotel Palota Lillafured Gästbetyg: 9

”Enastående vacker hotell”

• Hotel Lukács Superior Gästbetyg: 9